طوطیسانان

بهترین غذا برای عروس هلندی چیست؟

بهترین غذا برای عروس هلندی

عروس هلندی، یکی از انواع پرندگان زینتی دوست داشتنی و زیبا به شمار می‌رود و محبوبیت خاصی در این پرندگان دارد اما عروس هلندی به دلیل جثه کوچکی که دارد، در بسیاری از مواقع با ضعف جسمانی دست و پنجه نرم می‌کند و از این رو باید غذای تقویتی مصرف کند تا قوت بیشتری داشته باشد. اما بهترین رژیم و غذا برای تقویت عروس هلندی ضعیف چیست؟ چگونه از بیماری  و ضعف جسمانی آن پیشگیری کنیم؟ در این مقاله از سپاس پت با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین غذای برای عروس هلندی بپردازیم.

برنامه غذایی عروس هلندی باید شامل چه چیزهایی باشد؟

همانطور که گفتیم عروس هلندی جثه ضعیف و کوچکی دارد. بنابراین باید بهترین مواد غذایی را دریافت کند تا کمتر دچار بیماری‌های مختلف شود. این مواد غذایی شامل برخی میوه‌ها، دانه، سبزیجات و… است.

 

غذای عروس هلندی

 

میوه برای عروس هلندی

میوه برای تقویت عروس هلندی بسیار مفید است. بهترین میوه برای عروس هلندی می‌تواند شامل انگور، سیب، موز، گلابی، پرتغال، زردآلو و توت فرنگی باشد. البته باید توجه داشته باشید که مقدار مصرف هرکدام از این میوه‌ها به شرایط جسمانی آن بستگی دارد.

 

❗ نکته‌ای که درباره مصرف توت فرنگی برای عروس هلندی وجود دارد این است که باید آن را بصورت ریز و خرد شده در قفس عروس هلندی قرار دهید و تا جایی که می‌توانید میوه را بصورت یکجا جلوی عروس هلندی قرار ندهید.

سبزی های مجاز برای عروس هلندی

سبزیجات منبع غنی و سرشار از مواد معدنی برای عروس هلندی هستند که این مواد معدنی و فیبر در سبزیجات بیشتر وجود دارند بنابراین به تقویت عروس هلندی نیز کمک می‌کنند. کاهو، هویج، فلفل دلمه، گشنیز، جعفری و ذرت از جمله سبزی های مجاز عروس هلندی می‌باشند که مصرف آنها موردی ندارد.

دانه برای عروس هلندی

پراهمیت ترین، مفید ترین و بهترین غذای برای عروس هلندی، دانه است و اصلا نباید دانه را از لیست غذای عروس هلندی حذف کرد. دانه ارزن، کتان، سیاهدانه و بذر ریحان برای این پرنده بسیار مفید است.

 

غذای تقویتی عروس هلندی + ۲ مکمل قوی

به طور کلی برای تقویت عروس هلندی ضعیف، باید مکمل‌ها و سالم‌ترین مواد مغذی در برنامه غذایی او آورده شود تا عروس هلندی به نوعی جان دوباره بگیرد. در ادامه برخی از راهها و نکاتی که به تقویت عروس هلندی کمک می‌کند را خواهیم گفت:

  • اگر تا به امروز وعده‌های غذایی کمی را برای عروس هلندی خود در نظر گرفته بودید، از امروز سعی کنید در تعداد بیشتر و با حجم غذایی کمتری به او غذا بدهید. این کار باعث می‌شود تا عروس هلندی شما در طول روز جان بیشتری داشته باشد.
  • استفاده از سبزیجات تازه را به هیچ عنوان فراموش نکنید! سعی کنید یک روز درمیان به او غذاهای سالم، طبیعی و تازه مثل سبزیجات دهید.
  • در برخی از وعده‌های غذایی، به عروس هلندی میوه‌هایی مثل توت فرنگی و کیوی بدهید.

 

مقوی ترین غذا برای عروس هلندی

به طور کلی مقوی ترین غذا برای عروس هلندی باید شامل ترکیبی از مواد مغذی ذکر شده باشد. این غذاهای ترکیب شده یا همان میکس شده را می‌توان هم به صورت خانگی و هم به صورت بسته‌های آماده تهیه کرد.

در هنگام خرید غذای آماده برای عروس هلندی باید به برند، کیفیت غذا و انتخاب فروشگاه معتبر توجه داشته باشید. فروشگاه سپاس پت از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین با امکان ارسال انواع محصولات پرندگان به سراسر کشور می‌باشد. برای مشاهده و خرید انواع غذای عروس هلندی کلیک کنید. برای آماده سازی غذای خانگی برای عروس هلندی نیز از مواد غذایی ذکر شده در بالا می‌توانید استفاده کنید.

 

✅ پیشنهادی: بهترین غذای تقویتی مرغ مینا

 

بهترین غذا برای جوجه عروس هلندی

جوجه عروس هلندی چون هنوز به طور کامل نمی‌تواند انواع غذاها را میل کند باید حتی الامکان از غذای پوره‌ای، له شده و همچنین غذاهای نرم استفاده کند. البته استفاده از ارزن نیز مناسب جوجه عروس هلندی می‌باشد. بهترین غذا برای جوجه عروس هلندی دوماهه می‌تواند پوره سیب زمینی، تخم مرغ آبپز، دانه ارزن و استفاده از سبزیجات مفید که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم باشد.

انتخاب دیگر برای تغذیه مناسب جوجه عروس هلندی، ارزن خوشه‌ای طوطی پرنده و عروس هلندی می‌باشد. ارزن خوشه‌ای حتی برای پرنده هم می‌تواند سرگرم کننده و مفرح باشد.

 

غذای عروس هلندی بالغ چی خوبه؟

قبل از انتخاب و خرید غذای عروس هلندی بالغ، باید مطمئن باشید که وضعیت و شرایط جسمانی او نرمال است و مشکل خاصی نداشته باشد. در صورتی که احساس می‌کنید عروس هلندی شما مشکلی دارد، برای اطمینان باید او را به دامپزشکی ببرید و معاینه کنید. اما غذای عروس هلندی بالغ چی خوبه؟

بهترین غذا برای عروس هلندی بالغ شامل سیب زمینی، تخم مرغ آبپز، سبزیجاتی مثل هویج، تخم گشنیز، تخم آفتابگردان، میوه‌هایی مثل توت فرنگی، سیب و موز می‌باشد. به علاوه این موارد می‌توانید از غذاهای تقویتی و مکمل برای بهبود شرایط عروس هلندی استفاده کنید که غذای آجیلی عروس هلندی تاپ فید، یکی از محصولات پیشنهادی سپاس پت به شماست.

 

تقویت عروس هلندی ضعیف

برای تقویت عروس هلندی ضعیف، لازم است تا ابتدا موارد زیر را رعایت کنید:

  • به عروس هلندی زیاد غذا ندهید! این کار باعث می‌شود تا اضافه وزن بگیرد و نتواند فعالیت مطلوبی را داشته باشد. از آنجایی که عروس هلندی پرتحرک است، به دلیل اضافه وزن نمی‌تواند تحرکات زیادی داشته باشد که در نتیجه ممکن است عمر او نیز کوتاه تر شود! بنابراین وعده های غذایی او را کم حجم کنید اما کامل قطع نکنید.
  • میوه‌ای مثل آووکادو برای عروس هلندی ضرر دارد و سعی کنید بجای این میوه، برای تقویت عروس هلندی ضعیف از میوه‌های دیگری استفاده کنید. توت فرنگی برای عروس هلندی بسیار خوب است که به این نکته در بالاتر اشاره کردیم. از جمله دیگر میوه های مفید برای عروس هلندی میتوان به موز اشاره کرد.
  • آب تازه و تمیز در تقویت عروس هلندی ضعیف بسیار مؤثر است. آب داخل قفس باید هرروز یک الی ۲ بار تعویض گردد.

 

تقویت عروس هلندی ضعیف

 

و در نهایت، بهترین روش برای تقویت عروس هلندی، مصرف ران مرغ است. اما باید توجه داشته ویژه داشته باشید که ران مرغ را هرروز و حتی چند روز در هفته به او ندهید! به طور کلی ران مرغ را ۲ یا نهایتا ۳ بار در ماه در وعده‌های غذایی او قرار دهید. ران مرغ به تقویت عروس هلندی ضعیف کمک بزرگی می‌کند.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “بهترین غذا برای عروس هلندی چیست؟

  1. علیرضا گفت:

    من این مواردی که گفتید رو تقریبا بهش میدادم. دیگه مقوی ترین غذا برای عروس هلندی چیه؟

    1. sepaspet گفت:

      درود جناب علیرضا. به عروس هلندیتون دانه چیا هم بدید. غذاهای تقویتی پلت هم میتونه کمکتون کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *