سگ و گربه

غذاهای ممنوعه برای سگ | این غذاها دشمن سگ‌ها هستند!

غذاهای ممنوعه برای سگ

سگ‌های خانگی و غیرخانگی دوست داشتنی‌ترین حیوانات هستند وهمه کسانی که حامی حیوانات هستند و سگ دارند، قطعا به فکر سلامتی و تغذیه مناسب آنها هستند. اما سگ‌ها هم مثل هر موجود زنده‌ی دیگری باید برنامه تغذیه‌ای خاص خود را داشته باشنند و دانستن این نیازها از همه لحاظ ضروری است. در این مقاله قصد داریم به بررسی غذاهای ممنوعه برای سگ‌ بپردازیم و به ابهامات و سوالات پرتکرار درباره سگ ها پاسخ دهیم.

 

آیا سگ می‌تواند هر غذایی را مصرف کند؟

قطعا خیر! عده‌ای تصور می‌کنند که هر غذای مقوی و با پروتئین بالایی به سگ بدهند، از لحاظ بدنی و فیزیکی قوی می‌شود. این طرز فکر کاملا غلط می‌باشد و قطعا غذاهای مضر و ممنوعه برای هر حیوانی وجود دارد. خصوصا که انواع مختلفی در نژاد سگ‌ها وجود دارد.

 

غذاهای ممنوعه برای سگ

شاید باورتان نشود اما لیستی بلند بالا از غذاهای ممنوعه برای سگ وجود دارد که شاید شما هم تا به امروز نمی‌دانستید! متأسفانه عده‌ای به بهانه سرگرم کردن و ایجاد محبت و علاقه سگ به صاحب خود، از مواد غذایی مضر و خطرناکی بجای غذای تشویقی سگ استفاده می‌کنند که می‌تواند در کوتاه مدت و هم در بلند مدت سگ را دچار مشکل کند. در ادامه لیست غذاهای ممنوعه برای سگ ها را برای شما جمع‌آوری کرده ایم:

 

لیست غذاهای ممنوعه برای سگ

 

 

۱ . پیاز

اولین و خطرناک ترین ماده غذایی برای سگ، پیاز است. فرقی نمی‌کند که پیاز را خام به سگ بدهید یا پخته شده و سرخ شده! در  هرصورت پیاز باعث می‌شود سیستم گوارشی سگ بهم بریزد و دچار بیماری های گوارشی شود. لازم به ذکر است که بروز این علائم ممکن است بلافاصله نمایان نشود و شاید در بلند

۲ . شکلات

شکلات نیز به عنوان خوراکی خطرناک برای سگ‌ها شناخته می‌شود. اگرچه شکلات ممکن است بالا بردن اشتیاق، انگیزه و شادی را برای سگ به همراه داشته باشد؛ اما مصرف بیش از حد آن (خصوصا شکلات تلخ) برای کلیه سگ ممنوع است و باعث نارسایی کلیه می‌شود. توصیه می‌کنیم از انواع غذای تشویقی سگ که برای سلامتی آنها مشکلی ندارد استفاده کنید.

۳. فندق

فندق ( به خصوص فندق ماکادمیا استرالیایی ) باعث ایجاد اختلال در سیستم عصبی سگ شما می‌شود همچنین مصرف بیش از حد این فندق باعث ایجاد ضعف، نفس نفس زدن و متورم شدن اندام‌ها می‌شود.

۴. انگور

هنوز دامپزشکان به طور دقیق علت واکنش سگ به انگور را پیدا نکرده‌اند اما انگور باعث اسهال و استفراغ در سگ‌ها و بهم ریختن روده آنها می‌شود. تحقیقات نشان داده است که حتی مصرف انگور ممکن است در نهایت منجر به مرگ سگ شود!

۵. آووکادو

احتمال زیاد تا به امروز میوه آووکادو را به سگ خود نداده‌اید. اما با این حال، آووکادو یکی دیگر از مواد غذایی سمی برای سگ است. گیاه آووکادو حاوی ماده‌ای به نام پرسین است که در برگ، میوه و دانه آن وجود دارد. آووکادو هم ممکن است منجر به استفراغ و اسهال در سگ شود.

۶. تنقلات مضر

برخی از تنقلات و شیرینیجات مصنوعی برای سگ‌ها هم مضر هستند. این تنقلات از شیرینی و قند غیرمصنوعی به نام زایلیتول تشکیل شده است که این ماده در نهایت منجر به ایجاد لخته در خون سگ می‌شود. آدامس‌ها، شیرینی‌جات و نوشیدنی‌های ناسالام مثل نوشابه و… در لیست غذاهای ممنوعه برای سگ وجود دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *