طوطیسانان

برای تقویت مرغ مینا چیکار کنیم؟ + ۴ غذای تقویتی مرغ مینا

برای تقویت مرغ مینا چه باید کرد؟

برای تقویت مرغ مینا چیکار کنیم؟!

مرغ مینا پرنده‌ای بازیگوش و باهوش می‌باشد و از جمله پرندگان شیطون محسوب می‌شود. اما هنگامی که غذای تقویتی به مرغ مینا نرسد و از مواد مقوی، مفید و پر پروتئین استفاده نکند شرایط فرق می‌کند و ممکن است ضعیف و یا بیمار شود و آن تحرک و انرژی سابق را نداشته باشد. سؤالی که پیش می‌آید این است که برای تقویت مرغ مینا چه باید کرد؟ بهترین غذای تقویتی مرغ مینا چیست؟ در این مقاله که توسط تیم سپاس پت تهیه شده است شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 

به این دلایل، تقویت مرغ مینا واجب است!

همانطور که میدانید اکثر پرندگان جثه ضعیفی دارند و مرغ مینا هم شامل این مورد می‌شود. از مهمترین دلایلی که می‌توان به آن اشاره کرد را در ادامه خواهیم گفت:

  • رشد اصولی

با تغذیه صحیح، تقویت مرغ مینا به شکل اصولی شکل می‌گیرد و نقشی اساسی در رشد صحیح جوجه مرغ مینا ایفا می‌کند.

  • افزایش فعالیت و انرژی

تقویت مرغ مینا باعث ‌می‌شود تا نشاط، بازی کردن و شادابی در آن افزایش یابد. مرغ مینا با دریافت مواد مغذی کافی از طریق غذا، انرژی لازم برای فعالیت را به دست می‌آورد.

  • بهبود سیستم ایمنی

تغذیه مرغ مینا نقش مهمی در تضمین سلامتی و بهبود سیستم ایمنی او دارد. یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از ویتامین‌ها، سیستم ایمنی بدن مرغ مینا را تقویت و حتی در پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

 

تقویت مرغ مینا

 

۴ غذای تقویتی مرغ مینا

به طور کلی غذای مرغ مینا به ۵ نوع مختلف تقسیم می‌شود:

۱ . پلت‌ها

۲ . میوه‌ها

۳ . سبزیجات

۴ . آجیل و دانه‌ها

۵ . سایر مواد غذایی

پلت‌ها

پلت ها غذای فشرده و آماده سازی شده‌ای هستند که در بسته‌ها و انواع مختلفی در بازار موجود هستند. این نوع غذاها بهترین غذا برای مرغ مینا و بهترین غذای تقویتی مرغ مینا محسوب می‌شوند که منبع غنی از ویتامین و پروتئین‌ها هستند. برخی از انواع این پلت‌های مجاز در فروشگاه سپاس پت موجود هستند که می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

 

میوه‌ها

میوه‌ منبع ویتامین بسیار عالی برای مرغ مینا محسوب می‌شود. از جمله میوه‌هایی که مناسب مرغ مینا هستند می‌توان به سیب، موز، انگور، گلابی، هندوانه و پرتقال اشاره کرد.

سبزیجات

از سبزیجات به عنوان منبع قوی و سرشار از فیبر یاد می‌شود که این فیبر در لیست غذایی مرغ مینا هم جای دارد. اسفناج، کاهو، خیار و جعفری از جمله این سبزیجات است.

آجیل و دانه‌ها

و در نهایت نباید از آجیل و دانه‌ها غافل شد! آجیل و به خصوص دانه ها از مهمترین و اصلی ترین منابع غذایی پرندگان هستند و باید در برنامه غذایی آنان جای داد. بادام، گردو و تخمه آفتابگردان از جمله دانه های مناسب برای مرغ مینا هستند.

سایر

برخی دیگر از مواد مقوی و سرشار از منبع پروتئین شامل تخم مرغ آبپز بصورت له شده، برخی حشرات مثل میلورم، کرم خاکی، ملخ و… هم می‌توان در لیست غذایی مرغ مینا جای داد.

 

بهترین مارک غذای مرغ مینا چیست؟

بهترین غذا برای مرغ مینا می‌تواند شامل غذاهای خانگی و یا غذاهای پلت باشد. در صورتی که قصد دارید غذای پلت برای طوطیسانان و پرندگانی مثل مرغ مینا بخرید، مهم است که بهترین مارک غذا برای مرغ مینا را بشناسید. برندهای مختلفی غذای پلت تولید می‌کنند که از جمله بهترین آنها می‌توان به مارک Raff ،TopFeed اشاره کرد. این برندها در حال حاضر بهترین مارک غذای مرغ مینا هستند.

 

غذای تقویتی مرغ مینا

 

نکاتی بیشتر برای تقویت مرغ مینا

  • از دادن غذاهای خیلی شور و چرب مثل فست فود به مرغ مینا خودداری کنید و بجای آن از غذاهای تشویقی مثل ارزن خوشه‌ای برای پرنده استفاده کنید.
  • ظرف آبخوری مرغ مینا را مدام از آب تازه پر کنید.
  • درصورت مشاهده هرگونه بیماری، ضعف و بی حالی غیرعادی در مرغ مینا به دامپزشک مراجعه کنید. در مقاله ” بهترین دامپزشک پرندگان برخی از افراد دلسوز و ماهر رو معرفی کرده‌ایم. “
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “برای تقویت مرغ مینا چیکار کنیم؟ + ۴ غذای تقویتی مرغ مینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *